پژوهشگران اینتل، وای-فای را در پردازنده ادغام می‌کنند

در انجمن توسعه اینتل در سان فرانسیسکو، اینتل مدیر ارشد فناوری جاستین Rattner پرده برداری از یک جفت از فن آوری از آزمایشگاههای اینتل در آینده که بسیاری از اندازه و قدرت از محدودیت های که در راه یکپارچه سازی فن آوری های رادیویی محکم تر با کامپیوتر ایستاده بود غلبه خواهد کرد و دیگر دستگاه های دیجیتال. اولین، چه اینتل خواستار "قانون رادیو مور،« یک فرستنده و گیرنده فای کامل در یک 32 نانومتری تراشه سیلیکونی در مقیاس است. دوم، به نام Rosepoint، یک سیستم بر روی یک تراشه کامل است که ادغام دو هسته پردازنده اتم با یک فرستنده و گیرنده فای دیجیتال است.

نمونه های اولیه ، که اینتل در حال کار بر روی تبدیل به محصولات، در نتیجه یک دهه از تحقیق و توسعه به فن آوری های رادیویی راه اندازی شده توسط CTO سابق پت Gelsinger (در حال حاضر مدیر عامل شرکت از VMware ) . به عنوان بخشی از یک استراتژی به نام " رادیو آزاد اینتل، " Gelsinger مجموعه هدف به " به معنای واقعی کلمه به نقطه ای که رادیو را به هر محصول ما ساخت یکپارچه دریافت کنید. "
مشکل این است که در حالی که رادیو تبدیل شده اند به طور فزاینده دیجیتال، بسیاری از اجزای مهم و یکپارچه ، به خصوص در اطراف رادیو تولید کرده اند فرکانس باقی مانده آنالوگ . " دیجیتال آنالوگ در بسیاری از مناطق فقط در مورد هر منطقه به جز رادیو پیشی گرفته است ، " Rattner در نطق اصلی خود گفت . در حالی که عناصر عقب پایان بی سیم از مدت ها قبل دیجیتالی شده است ، مدولاسیون مقابل پایان فاز ، سنتز فرکانس، و تقویت قدرت RF ، به عنوان مثال ، تا حد زیادی وابسته به قطعات آنالوگ بوده است.

موش گیر ، گفت که مسئله مطرح شده توسط آن قطعات آنالوگ است که در حالی که مولفه های دیجیتال را می توان با بهبود در سیلیکون تولید قالب کوچک ، قطعات آنالوگ نمی توانند، آنها به عنوان کوچکتر ، آنها بدتر و بدتر . Yorgos Palaskas ، رهبر پژوهش در آزمایشگاه ادغام رادیو اینتل ، گفت که به دلیل قطعات آنالوگ به طور کلی در مقیاس بزرگتر انجام خیلی بهتر است زمانی که تولید ، اجزاء آنالوگ برای فرستنده و گیرنده WiFi و تلفن های همراه " به طور معمول در FAB جداگانه ساخته شده است. "

برای غلبه بر این محدودیت به معنای تبدیل تقریبا تمام جنبه های آنالوگ رادیو به فرمت دیجیتال با ایجاد یک پردازنده تخصصی که مسئولیت رسیدگی به فیلتر کردن فرکانس و مدولاسیون وظایف . Palaskas گفت: "ما تا به حال به تجدید نظر در عملیات های رادیویی از دیدگاه های دیجیتال، و آن را به عنوان یک مشکل محاسباتی با نزدیک شدن " . " اینطور نبود که فقط تبدیل قطعات آنالوگ به معادل های دیجیتال است. در برخی موارد ما مجبور به اختراع چیزهای جدید و تجدید نظر اصول. "

برخی از قطعات در حال حاضر در یک فرم دیجیتال وجود داشته است ، اما نیاز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. اینتل به حال تعدیل کننده های فاز دیجیتال در حال حاضر است که برای ماهواره ای و ارتباطات تلفن همراه توسعه یافته بودند ، اما آنها تنها به کار گرفته کانال های فرکانس به اندازه کافی برای ارتباطات 3G . Palaskas گفت: "ما نیاز به کانال های بسیار گسترده تر برای فای، تا 40 مگاهرتز پهنای باند " . " همچنین به برخی از دستکاری بسیار خلاق ریاضی. "

 

آموزش اینترنت همراه اول



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 28 فروردين 1393برچسب:, | 23:54 | نویسنده : مهدی |
مترجم سایت